Οι δημοφιλείς εφαρμογές (apps) που κατεβάζουν δωρεάν εκατομμύρια χρήστες έξυπνων κινητών τηλεφώνων, χρησιμοποιούνται από εταιρείες ως μέσα παρακολούθησης των μηνυμάτων κειμένου ή υποκλοπής των επαφών των χρηστών. Παράλληλα, σούπερ μάρκετ καταγράφουν τις αγοραστικές μας συνήθειες για να μας απευθύνουν στοχευμένες διαφημίσεις. Με αυτόν τον τρόπο τείνουν να γνωρίζουν τις καταναλωτικές συνήθειές μας και παράλληλα να μπορούν να μας προωθούν αυτά που μας αρέσουν ,ώστε να <<αναγκαζόμαστε>> να τα αγοράζουμε ,να τείνουμε στην υπερβολική κατανάλωση και στην υπερβολική μανία μας για απόκτηση υλικών αγαθών . Θα δουλεύουμε για να τους συντηρούμε και παράλληλα δεν θα έχουμε κρίση ,δεν θα σκεφτόμαστε χωρίς αυτούς και θα είμαστε εν μέρει υποχείριά τους .
Παράλληλα διαπιστώθηκε ότι στα μέσα Φεβρουαρίου οι χρήστες της Path (εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης για iPhone) απαντούσαν «ΟΚ» στο ερώτημα: «Να βρω τους φίλους σας;», η εφαρμογή κατέβαζε στους σέρβερ ολόκληρο το περιεχόμενο του βιβλίου διευθύνσεων του χρήστη: ονόματα, emails, τηλεφωνικούς αριθμούς. Κατόπιν διαπιστώθηκε πως το ίδιο κάνουν οι εφαρμογές facebook, twitter, Instagram, Yelp και Gowalla.
Τέλος ένα ακόμα γεγονός που υποδηλώνει την υποδούλωσή μας είναι ένα δημοσίευμα στους «New York Times» που πρόσφατα περιέγραψε πως η γιγάντια αλυσίδα πολυκαταστημάτων Target είναι πλέον τόσο καλή στο να παρακολουθεί ποια είδη αγοράζουν οι πελάτες της ώστε μπορεί να εντοπίσει αν μια γυναίκα είναι έγκυος. Το σύστημα πρόβλεψης που εφαρμόζει λειτουργεί τόσο καλά ώστε η Target γνώριζε ότι μια έφηβη ήταν έγκυος (και άρχισε να στέλνει τα σχετικά κουπόνια αγορών στο σπίτι της) πριν το μάθει ο πατέρας της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου